Bilen | |
Kaross: | Ford Mustang 1965 Fastback Plåt / Glasfiber från RP-Glasfiber |
Chassie: | Snowball racing production/hyenaracing
chromemoly 25:1 E, snowball fjäderben fram med Koni dämpare, Koni stötdämpare bak, JBRC krängningshämmare, JBRC wheeliebars |
Motor : | Chevrolet Bigblock 706 cui |
Block: | Merlin gjutjärn 11,625" deckhöjd |
Vev: | Callies 4340 stålvev 5,300" slaglängd |
Stakar: | Crower stål |
Kolvar: | JE kompression ca 12.5:1 |
Toppar: | Dart bigchief rektangulärport 18 graders portade av CHS |
Kamaxel: | Cammotion "Apple select" |
Insug: | Dart single portad av CHS |
Förgasare: | 1st AED "Max-Pro" Dominator 2.190" throttle bores |
Tändning: | MSD 7 AL 3 tändbox, MSD Procoil spole, MSD billet frontfördelare, TaylorTändkablar, NGK tändstift |
Lustgassystem: | NOS fogger + Dual Apple Racing Products spraybar i plenum |
Smörjssytem: | Verdi torrsump |
Bränslepump och regulatorer: | Magnaflow |
Startmotor: | CSI |
Flexplatta: | CSI |
Kamdrivning: | Jesel Belt |
Kylning: | Meziere el-pump, Summit aluradiator och 16" elfläkt |
Batteri | 2x Sonnenschein Dryfit A 512/60 |
Växellåda: | JW ”mega hp” Powerglide 1:76 |
Turbin: | ATI 10” |
Kardan: | MW Chromemolly |
Bakaxel: | MW Ford 9,5" , 40 splines, stålspole |
Bromsar: | Wilwood dynalite II 4-kolvs ok fram och bak, Wilwood bromsvåg, Wilwood huvudcylinder |
Säkerhet: | Stroud bromskärm, FOGMAKER släcksystem |
Hjul fram: | Weld Racing Magnum Drag 15x4" Mickey Thomson frontrunners |
Hjul Bak: | Weld Racing Magnum Drag 15x32x14" Mickey Thomson slicks |
Effekt/Vrid: | 999++ hk @ **** rpm **** Nm med 98 oktan |
Prestanda: | 0-402m 7.51s 302km/h 60 fot 1.14 |