Bilen  
Kaross: Ford Mustang 1965 Fastback Plåt / Glasfiber från RP-Glasfiber
Chassie: Snowball racing production/hyenaracing chromemoly 25:1 E,
snowball fjäderben fram med Koni dämpare, Koni stötdämpare bak,
JBRC krängningshämmare, JBRC wheeliebars
Motor : Chevrolet Bigblock 706 cui
Block: Merlin gjutjärn 11,625" deckhöjd
Vev: Callies 4340 stålvev 5,300" slaglängd
Stakar: Crower stål
Kolvar: JE kompression ca 12.5:1
Toppar: Dart bigchief rektangulärport 18 graders portade av CHS
Kamaxel: Cammotion "Apple select"
Insug: Dart single portad av CHS
Förgasare: 1st AED "Max-Pro" Dominator 2.190" throttle bores
Tändning: MSD 7 AL 3 tändbox, MSD Procoil spole, MSD billet frontfördelare, TaylorTändkablar, NGK tändstift
Lustgassystem: NOS fogger + Dual Apple Racing Products spraybar i plenum
Smörjssytem: Verdi torrsump
Bränslepump och regulatorer: Magnaflow
Startmotor: CSI
Flexplatta: CSI
Kamdrivning: Jesel Belt
Kylning: Meziere el-pump, Summit aluradiator och 16" elfläkt
Batteri 2x Sonnenschein Dryfit A 512/60
Växellåda: JW ”mega hp” Powerglide 1:76
Turbin: ATI 10”
Kardan: MW Chromemolly
Bakaxel: MW Ford 9,5" , 40 splines, stålspole
Bromsar: Wilwood dynalite II 4-kolvs ok fram och bak, Wilwood bromsvåg, Wilwood huvudcylinder
Säkerhet: Stroud bromskärm, FOGMAKER släcksystem
Hjul fram: Weld Racing Magnum Drag 15x4" Mickey Thomson frontrunners
Hjul Bak: Weld Racing Magnum Drag 15x32x14" Mickey Thomson slicks
Effekt/Vrid: 999++ hk @ **** rpm **** Nm med 98 oktan
Prestanda: 0-402m 7.51s 302km/h 60 fot 1.14